Iedere onderneming heeft een eigen outfit nodig, maar niet elke ondernemer laat truien bedrukken met een logo. Ik leg aan de hand van vier redenen uit waarom dit wel nodig is. GroepsgevoelMensen horen graag bij een groep. We zien voorbeelden daarvan overal terug: in de stadions, tijdens de kerkdiensten en rond de jaarwisseling. Truien bedrukken met een logo is dus het opstapje voor een sterker groepsgevoel, want de medewerkers zullen het erover hebben, vaker een trui aantrekken en hun collega’s aanspreken als ze geen trui dragen. KlantenbindingWe kunnen er niet omheen: truien bedrukken met een logo betekent ook nieuwe klanten binnenhalen. Het embleem valt namelijk op, waardoor mensen het beeld onthouden, ernaar googelen, geïnteresseerd raken en nemen daarna contact met je op. Dit proces herhaalt zich meerdere keren. Mensen spotten immers de vakmensen op straat en gebruiken deze herinnering op een geschikt moment en weten je dan te bereiken. En dan betaalt een keuze voor je nieuwe kledingcollectie zich dubbel en dwars terug. KostenbesparingHet wordt voor bedrijven steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. De grootste oorzaken daarvoor zijn de inflatie en de stijgende energieprijzen. Een trui is de oplossing om de rekening te verlagen. Dus laat je mensen weten dat de truien geen cadeau is van de zaak, maar een middel om dure tijden door te komen. Investering richting de toekomstWaarschijnlijk maakte jouw oma ook truien voor jou. Daarachter zat een duidelijk plan: ze wou je een trui geven die je mooi stond en lang mee kon, zo hoefde je het nooit koud te hebben in de winter. |