Redyak
Image default
Bedrijven

Truien kopen voor uw werknemers? Vergeet de bedrukking met logo niet

Iedere onderneming heeft een eigen outfit nodig, maar niet elke ondernemer laat truien bedrukken met een logo. Ik leg aan de hand van vier redenen uit waarom dit wel nodig is.

Groepsgevoel

Mensen horen graag bij een groep. We zien voorbeelden daarvan overal terug: in de stadions, tijdens de kerkdiensten en rond de jaarwisseling. Truien bedrukken met een logo is dus het opstapje voor een sterker groepsgevoel, want de medewerkers zullen het erover hebben, vaker een trui aantrekken en hun collega’s aanspreken als ze geen trui dragen.
Kortom: een logo is de verbindende factor tussen het personeel. En daarvoor hoef je alleen een proces in gang te zetten.

Klantenbinding

We kunnen er niet omheen: truien bedrukken met een logo betekent ook nieuwe klanten binnenhalen. Het embleem valt namelijk op, waardoor mensen het beeld onthouden, ernaar googelen, geïnteresseerd raken en nemen daarna contact met je op. Dit proces herhaalt zich meerdere keren. Mensen spotten immers de vakmensen op straat en gebruiken deze herinnering op een geschikt moment en weten je dan te bereiken. En dan betaalt een keuze voor je nieuwe kledingcollectie zich dubbel en dwars terug.
Spreek daarnaast met de drukker af dat het logo op een zichtbare plek komt zoals de rug of op de borst. Zorg verder dat de organisatie vindbaar is online door een website of social media, denk hierbij aan Instagram.

Kostenbesparing

Het wordt voor bedrijven steeds lastiger om het hoofd boven water te houden. De grootste oorzaken daarvoor zijn de inflatie en de stijgende energieprijzen. Een trui is de oplossing om de rekening te verlagen. Dus laat je mensen weten dat de truien geen cadeau is van de zaak, maar een middel om dure tijden door te komen.
Hierdoor draai je de verwarming een paar graden omlaag zonder dat het ten koste gaat van de productiviteit op de werkvloer.
En het geld dat je overhoudt, is een mooie gelegenheid om meer truien te laten bedrukken. Zo bouw je een voorraad op.

Investering richting de toekomst

Waarschijnlijk maakte jouw oma ook truien voor jou. Daarachter zat een duidelijk plan: ze wou je een trui geven die je mooi stond en lang mee kon, zo hoefde je het nooit koud te hebben in de winter.
Het enige verschil is dat een trui nu uit een fabriek rolt. Het materiaal telt dezelfde levensduur.
Zo is een trui per medewerker voldoende voor de aankomende jaren.
Hiermee leg je de basis richting voor aankomende doelen waarin je het teamgevoel stimuleert, je klantenbestand uitbreidt, minder uitgeeft en langer geniet van deze keuze.